Šviesos erdvė

Full Version: Džapa malos
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
[attachment=0]
[attachment=0]
Mantros yra labai senas gydymo metodas, kuris naudojamas dvasinėje praktikoje. Mantros yra specialios garsinės formulės, kurios naudojamos siekiant sutelkti dėmesį į tam tikrus daiktus, energijas ir sąmoningumo būsenas. Jie gali būti naudojami meldimuisi, medituojant ar paprasčiausiai laikantis sąmoningumo būsenos. Naudojant mantras, žmogus gali transformuoti savo energiją, kad taptų galingesnis, išmintingesnis ir sąmoningesnis.
Mantros taip pat gali būti naudojamos atsikratyti nesveikų įpročių arba stiprinti savo kūną. Pavyzdžiui, naudojant mantras, gali būti naudojamos kovojant su rūkymu ar alkoholio vartojimu, taip pat jos gali būti naudojamos stiprinti imunitetą arba pasiekti konkrečių fizinių tikslų. Be to, mantros gali būti naudojamos kaip gydymo metodas, kuris gali padėti atsikratyti psichologinių ir emocinių problemų, pavyzdžiui, depresijos ar nerimo.
Kai žmogus kartoja mantrą, jis sutelkia savo dėmesį į tam tikrą aspektą ar energiją, kurią ji reprezentuoja. Tai gali padidinti jo dvasinę ir emocinę būseną, taip pat gali pagerinti jo fizinę sveikatą. Kartojant mantrą, žmogus gali sumažinti streso lygį, sumažinti nerimo ar depresijos simptomus, taip pat gali pagerinti savo atmintį, koncentraciją ir miego kokybę.
Mantros naudojimas dvasinėje praktikoje reikalauja atkaklumo ir nuoseklumo. Geriausia yra kartoti mantrą reguliariai, pavyzdžiui, kasdien, tam tikru laiku, kad ji taptų dalimi žmogaus kasdienybės. Taip pat rekomenduojama kartoti mantrą ne tik lūpomis, bet ir mintyse, kad ji taptų dalimi žmogaus vidinio pasaulio.
Taigi, mantros yra galinga dvasinės praktikos forma, kuri gali padėti žmogui sutelkti dėmesį, transformuoti energiją ir pasiekti dvasinį susitelkimą. Naudojant mantras, žmogus gali atsikratyti nesveikų įpročių, stiprinti savo kūną ir pasiekti konkrečių tikslų.
Gydymas mantromis | Tibeto medicinos akademija
Džapa meditacija (kai mantra medituojama naudojant džapa malą) suteikia galimybę užgesinti savo vidinius konfliktus ir užgniaužtus troškimus ir veda praktikuotoją į aukščiausią samadhi (Dievo sąmonę). Džapa meditacija iš pasąmonės gelmių iškelia visus neigiamus mūsų esybės aspektus ir transformuoja juos be neigiamų ir šalutinių efektų (kaip tai dažnai būna praktikuojant kitas meditacijos formas). Džapa subalansuoja ir apvalo asmenybės mentalinę erdvę ir veda link natūralios spontaniškos dharanos, dhyanos ir samadhi būsenos.
Džapa - tai metodas geriausiai padedantis išlaikyti sąmoningumą. Džapa padeda susitelkti ir nepasiduoti įvairiems vidiniams ir išoriniams trikdžiams. Džapa vienu metu atpalaiduoja protą ir padeda atsilaikyti prieš miegą. Džapa padeda išlaikyti budrumą ir žvalumą.
Džapos praktika yra labai paprasta, tereikia sakyti mantrą ir sukti maldos karoliukus, išlaikant sąmoningumą (ką aš dabar darau). Atliekant džapą meditaciją įeinama į tam tikrą ritmą: sinchroniškai ratais sukamas karolių vėrinys susiderina su ritmingu mantros tarimu. Čiupinėjant kiekvieną vėrinio karoliuką yra sakoma mantra. Džapos metu protas ir kūnas (ranka) turi užsiėmimą. Visa tai kartu paėmus labai efektyviai padeda išvengti aukščiau paminėtų meditacijos kliūčių:
**1.Miegas.**Jeigu žmogų pradeda lenkti miegas tai mantros kartojimas ir karoliukų sukimas tampa neritmingas arba visai nutrūksta. Paprastai tai suveikia žadinančiai ir sadhaka (praktikas) reikalui esant gali prasiplauti veidą vėsiu vandeniu ar įkvėpti gryno oro. Be abejo jei bekartojant visiškai nugrimztama į gilų miegą tai joks džapos ritmo sutrikimas nepadės. Tada reiškia jums reikia tiesiog pailsėti.
2.Susidomėjimas išoriniu pasauliu. Karoliukų sukimas ir mantros kartojimas labai gerai be didelių pastangų padeda susitelkti. Ypač kartojant mantrą žvaliai ir su jausmu.
3.Panirimas į vidinius apmastymus. Svarbiausia neužspausti ir ne ignoruoti minčių. Tegul jos kyla, o jūsų užduotis jas suvokti. Nesitapatinkite ir nepasimeskite jose. Mintys ateina siekdamos materializuotis, todėl jos pakankamai “lipnios”. Jūs turite išmokti jas stebėti kaip liudininkas jas suvokiant bet nepasiduodant jų įtakai.
Džapa leidžia vienu metu sąmoningai stebėti mintis nepasiduodant jų kerams. Kaip tai atliekama? Reikia atidžiai stebint kylančias mintis, ir vienu metu telktis į mantrą ir sukant karoliukus. Tegul mintys kyla, o jūs suvokite džapą (karoliukų lytėjimą ir mantros vibraciją). Jeigu mintys jus pritrauks, tada pirštai nustos sukę maldos karoliukus ir jūs pradėsite neteisingai tarti mantrą arba visai nustosite kartojęs, tada mantros sakymas ir karoliukų sukimas tampa tarpusavyje nesuderintas. Visa tai padeda sugrįžti į sąmoningą būseną ir ištaisyti padėtį. Jeigu jūs praktikuojate džapą teisingai tai greitai minčių kunkuliavimas pradeda silpti. Mantros vibracija pritraukia dėmesį. Minčių “lipnumas” nuslopsta ir protas vis gyliau panyra į mantros vibraciją. Jis automatiškai be jokių valios pastangų susitelkia ir nurimsta. Tada visą jūsų esybę pritraukia mantros vibravimas ir džapos procesas. Protas nurimsta ir praskaidrėja nes džapa natūraliai “užgesino” paviršutines mintis. Džapa išmokino protą nepasiduoti minčių “lipnumui”.
Džapos metu kylančios mintys (samskaros) ir troškimai (vasanos) yra labai sveikatinas dalykas, ypatingai kai jos ateina iš giliausių pasąmonės sluoksnių. Tai yra vidinės neišspręstos problemos, gali būtį jog tai ligų, žalingų įpročių, kompleksų - šaknys.
Jas pastebėdami ir suvokdami sąmonės šviesoje, mes išsprendžiame problemą priežasčių lygyje. Tačiau prieš pasiekiant priežasčių lygį, mes pirmiausia turime pašalinti paviršutines šios ar praeitos dienos samskaras (mintis) ir vasanas (troškimus), kuriuose nepatyrę praktikuotojai dažniausiai ir pasimeta.
4.Susitelkimas. Jis įvyks automatiškai kai nuslops nenutrūkstantys samskarų (minčių) ir vasanų (troškimų) srautai. Sąmoninga praktika ir filosofinis suvokimas ką aš čia darau, veda link spontaniško susitelkimo (koncentracijos). Apvalytas ir nurimęs protas koncentruojasi spontaniškai.
Džapa yra paprastas, bet labai efektingas metodas kurio pagalba galima pašalinti aukščiau minėtas kliūtis. Džapa apsaugo mus nuo visiško panirimo į išorinį pasaulį ir nuo visiško pasimetimo minčių jausmų ir t.t. pasaulyje. Džapa padeda pasiekti susitelkimą sąmoningo suvokimo dėka. Džapa nuramina vidinį dialogą neslopindama minčių, vienu metu leisdama joms kilti, ir padeda išlaikyti sąmoningumą.