Koncentracija yra įmanoma tik tuomet, kai jūs esate laisvas nuo bet kokių išsiblaškymų. Žmogus, kurio protas yra pilnas aistros visokiems troškimams vargiai gali susikoncentruoti ties kokiu nors objektu nors sekundę. Jo protas šokinės lyg sena beždžionė. Bet kokios mantros džapa ir pranajama (kvėpavimo pratimai) nuramins protą, pašalins blaškymasi ir padidins koncentracijos galią.
Per didelis fizinis krūvis, per daug kalbų, persivalgymas, dažnas kontaktas su priešinga lytimi bei nepageidaujamais asmenimis, visi šie dalykai yra neramaus proto priežastis. Tie, kurie praktikuoja koncentraciją turėtų vengti šių dalykų.
Kad ir kokį darbą darote, darykite jį su tobula koncentracija. Niekada nepalikite darbo jo nepabaigę iki galo. Kai sėdate maldoms ar meditacijai, niekada negalvokite apie savo dienos darbą. Kai dirbate ofise, niekada negalvokite apie vaiką, kuris serga arba kokį kitą namų ruošos darbą. Kai maudotės, negalvokite apie žaidimus. Kai valgote maistą, negalvokite apie laukiančius darbus ofise. Privalote mokytis, kad dirbdami darbą atliktumėte puikiai, vieną veiksmą – vienu metu.
Celibatas, pranajama, norų ir veiklos sumažinimas, daiktų atsisakymas, vienatvė, tyla, pojūčių drausmė, geismo ir godumo malšinimas, pykčio valdymas, nebendravimas su nepageidaujamais asmenimis, laikraščių įpročio atsisakymas ir lankymosi kino teatruose – visa tai ilgas kelias didinant koncentracijos galią.
Turite stengtis būti visada linksmi ir taikūs. Tik tada jūs turėsite proto koncentraciją. Draugystės su tokiais pačiais praktika, atjauta nepilnaverčiams ar nelaimės ištiktiems žmonėms, pasitenkinimas viršininkais ar dorais asmenimis ir abejingumas nusidėjėliams ar nedoriems žmonėms sukels linksmumą ar ramybę, naikins neapykantą, pavydą ir nemeilę.
Jūs turite turėti tikrą ir intensyvų troškulį Dievo pažinimui. Tada visos kliūtys bus pašalintos. Tada jums bus gana lengva susikaupti. Kol kas emocinis burbuliavimas iš didelio smalsumo ar dėl psichinių galių pasiekimo negali duoti apčiuopiamo rezultato.
Saugokitės majos(iliuzijos) spąstų. Pabuskite dabar pat. Kupinas pasigailėjimo, jo malonybė Dievas Jama, siunčia keturis laiškus. Ar jūs žinote kokie tie laiškai ? Pirmasis laiškas –tai žilstantys plaukai.Dievas Jama perspėja:“O ‚ žmogau, tu iššvaistei savo gyvenimą. Senatvė artinasi. Tavo gyvenimas tuoj baigsis. Dabar pat pabusk ir pradėk dvasinę praktiką“.Bet žmogus ignoruoja tai, nueina pas vaistininką ir nusiperka pigmento, kad galėtų nusidažyti plaukus juoda spalva. Jis gyvena kaip ir anksčiau.Dievui Jamai jis nori parodyti savo pranašumą. Ateina antrasis laiškas. Pablogėja regėjimas. Jis vis dar turi galimybę pabusti ir pašvęsti save jogai. Bet jis to nedaro. Jis eina pas okulistą ir užsisako gražius akinius. Net ir dabar jis tebegyvena juslinį gyvenimą. Jis įsivaizduoja, kad su akiniais atrodo dar solidesnis nei anksčiau. Net kai kurie jauni žmonės dabar nešioja akinius, manydami, kad tai madinga ir, kad taip jie atrodo patraukliau. Negalvokite taip kvailai. Jūs tik susigadinsite akis. Ir štai ateina trečiasis laiškas. Pradeda kristi dantys. Tai labai rimtas Jamos perspėjimas. Bet pasiklydusio žmogaus net ir tai nejaudina. Jis nueina pas dantų gydytoją ir įsistato gražius dirbtinius dantis. Dabar jis netgi dar laimingesnis: „Mano tikrieji dantys nebuvo tokie geri kaip šie“ – sako jis. Jo nebaugina Jamos perspėjimas. Pagaliau ateina ketvirtasis laiškas. Kūnas netenka jėgos. Eisena pasidaro nestabili. Žmogus nebegali tiesiai sėdėti ir vaikščioti be pagalbos. Bet kvailys nesupranta, kad jo gyvenimas eina į pabaigą. Jis nueina į parduotuvę, nusiperka gražią lazdelę, užmauna ant jos sidabrinį bumbulą, ir su ja jaučiasi dar solidesnis, ir reikšmingesnis nei anksčiau. Deja, į visus keturis Dievo perspėjimus jis nekreipė jokio dėmesio.Galų gale mirtis pasiima jį. Štai tokia apgailėtina neišmanančio žmogaus padėtis. Nebūkite tokie. Pabuskite tuoj pat. Jūs dar turite laiko. Praktikuokite sadhaną.. Supraskite tikslą čia ir dabar. Patandžalis sako: „Žmogui, kuris supranta, viskas čia yra tik kančia“. Net pirmąsias samadhi stadijas jis supranta kaip kančią, nelaimę, o jos begalybę kartų palaimingesnės, už apgailėtiną pasaulietišką gyvenimą. Praktikuodami jogą, jūs galite įgyti įvairių sugebėjimų ir sulaukti sėkmės.
[...] Radža joga – tai karališkas kelias išsivaduoti nuo kančių. Jos esmė – keturi didieji principai: kančios egzistavimas, jos priežastis, išsivadavimas nuo kančios ir būdai kaip tai padaryti. [...] Pradėkite praktiką šiandien . Nebepraleiskite nei vienos dienos. Prisiminkite, kad su kiekviena diena, artėja šio žemiško egzistavimo žmogaus kūne, pabaiga. Jūs praradote daugybę dienų, mėnesių ir metų. Jūs nesuvokiate to, nes esate apgirtę nuo paklydimų likerio. Todėl jūs nesuprantate tikrosios kančių šiame žemiškajame gyvenime, priežasties.
Nesitikėkite, kad jums tik pakaks atsisėsti medituoti, ir jūs įeisite į samadhi.[...] Jūsų laukia didelis nusivylimas – net po kelerių metų praktikos pastebėsite, kad į priekį nepasistūmėjote nei per colį. Priežastis ta, kad giliai jumyse slypi norai ir prisirišimai, netikę proto polinkiai, iki kurių jūs negalite prisikapstyti, ir negalite to suprasti. Būkite nuolankūs. Kruopščiai išanalizuokite savo protą ir širdį.[...] Pabandykite tvirtai laikytis jamo ir nejamo, kartu praktikuodami asanas, pranajamą ir meditaciją, kiek tai įmanoma. Šios praktikos turi eiti koja kojon.Tada greitai sulauksite sėkmės.[...] Telaimina jus Dievas sveikata, ilgu gyvenimu, taika,gerove ir aukščiausia dvasine nepriklausomybe. Nušviskite kaip jogai jau šiame įsikūnijime.[/JUSTIFY]
[HEADING=1]MINTIES JĖGA TARNAUJANT IR DVASIŠKAI TOBULĖJANT[/HEADING]
Kaip energija iššvaistoma dykiems plepalams ir apkalboms, taip pat ji išeikvojama ir tuščioms mintims, kurių pilna jūsų galva.
Todėl neįsileiskite nei vienos tuščios minties. Neeikvokite nei menkiausios dalelės energijos bereikalingoms mintims.
Saugokite visą savo mentalinę energiją. Naudokite ją tik aukščiausiems dvasiniams tikslams, apmastymams apie dieviškumą, apie Brahma-čintani ir Brahma-vičari.
Saugokite visą minčių energiją , naudokite ją meditacijai ir naudingai tanauti žmonijai.
Atsikratykite visų nereikalingų, nenaudingų , smerkiančių ir bjaurių minčių. Nenaudingos mintys trukdo jūsų dvasiniam augimui; smerkiančios mintys tampa kliuvinių akmenimis dvasinio tobulėjimo kelyje.
Kada jūsų galva pilna nenaudingų minčių, jūs tolstate nuo Dievo. Pakeiskite tas mintis apmąstymais apie Dievą. Jūsų mintys turi būti kupinos prasmės ir aukščiausios naudos.
Naudingos mintys – tai laipteliai dvasinio vystymosi ir tobulėjimo kopėčiose. Neleiskite savo mąstymui grįšti prie senų stereotipų, siekti savų tikslų ir laikytis senų įpročių. Visada būkte budrūs.
PADĖKITE PASAULIUI GEROMIS MINTIMIS
Panašus traukia panašų. Jei jusų galvoje yra pikta mintis, tai ta mintis pritraukia pačias įvairiausias, piktas kitų žmonių mintis. Jūs pereinate nuo vienų tokio pobūdžio minčių, prie kitų.
Mintis plinta. Mintis – tai gyva dinamiška jėga. Mintis materiali. Jei jūsų dėmesys sutelktas į pakylėtą mintį, ji pritrauks geras kitų žmonių mintis.
Jūs perduosite šią gerą mintį kitiems žmonms. O blogomis mintimis jūs tik teršiate pasaulį.
MINTIES JĖGA UGDANT DRĄSĄ IR AUGINANT MEILĘ
Negailestingai naikinkite baukščias mintis, egoistiškas mintis, pilnas užslėptos neapykantos, gašlias ir kitas bjaurias, negatyvias mintis. Tos piktos mintys “apdovanoja” jus silpnumu, ligomis, disharmonija, depresija ir nusivylimu.
Skatinkite pozityvias mintis, kupinas gailestingumo, narsumo, meilės ir tyrumo. Negatyvios mintys išnyks savaime. Pabandykite – ir pajusite savo jėgą. Tyros mintys įkvėps jus naujam, pažadintam gyvenimui.
Pakylėtos, dieviškos mintys padaro didžiulį efektą sąmonei, išvaiko piktas mintis ir pakeičia mentalinį turinį. Sąmonė pilnai persitvarko ir prisipildo šviesos, kai jūs puoselėjate pakylėtas, dieviškas mintis.
MINTIES JĖGA – IDEALIAM GYVENIMUI
Jūsų ketinimai turi būti pakylėti. Jūsų charakteris - kupinas didingumo ir jėgos. Jūsų gyvenimas taps kilnumo ir tobulumo viršūne.
Bet skirtingi žmonės turi skirtingą mentalinį bagažą. Žmonės skiriasi vienas nuo kito ne tik mentliniais ir intelektualiniais sugbėjimais, bet ir fiziniu bei mentaliniu potencialu kam nors nuveikti. Todėl kiekvienas iš jūsų turėtų turėti savo idealą, kuris atitiktų jūsų tempermentą ir jūsų sugebėjimus, ir kurį jūs galėtumėte siekti įgyvendinti su dideliu entuziazmu ir dinamišku aktyvumu.
Vieno žmogaus idealas neatitinka kito žmogaus idealo. Žmogus patiria gilų nusivylimą, jeigu užsibrėžia sau nepasiekiamą tikslą, kurio įgyvendinimui jis neturi gabumų. Jis nustoja veikti ir jo charakteris prisipildo tamasinių savybių.
Jūs turite turėti savo idealą. Vienas žmogus gali įgyvendinti savo idealą nepasikeldamas iš vietos, o kitam reikės sugaišti dešimtį metų, kad nors truputį pasistūmėtų į priekį. Koks skirtumas! Kiekvienas žmogus turi stengtis gyventi taip, kad neprasilenktų su savo idealu. Kad pasiektumėte savo idealą, turite panaudoti visą savo energiją, nervines galimybes ir valią.
Žinodami savo gabumus ir galimybes, idealą sau galite susirasti savarankiškai. Jei negalite susidoroti su šia užduotimi, susiraskite patarėją, kuris sugebės nubrėžti jums tikslą, atitinkantį jūsų gabumus ir galimybes.
Nereikia smerkti žmogaus, kurio idealas toil nuo pakylėtojo. Gal būt jo siela dar kūdikiško amžiaus ir tik tik įšliaužia į moralinio ir dvasinio vystymosi kelią. Jūsų pareiga – padėti jam visais įmanomais būdais, kad jis galėtų pasiekti tikslą ir įgyvendinti savo idealą. Jūs privalote maksimaliai palaikyti nuoširdžias tokio žmogaus pastangas gyventi, atitinkant jo supratimą apie aukščiausią idealą.
Didelį liūdesį kelia tai, kad didžioji dauguma žmonių apskritai neturi jokių idealų. Net išsilavinę žmonės nesiekia idealo. Jie gyvena beprasmišką gyvenimą, blaškomi iš vienos pusės į kitą, kaip šiaudai vėjyje.
Jie neprogresuoja gyvenimo kelyje. Ar gi tai nekelia liūdesio? Tai tiesiog slegia! Juk labai sunku gauti žmogiškąjį įsikūnijimą, o žmonės nesupranta, kaip svarbu siekti idealo, ir gyventi atitinkant idealą.
“Valgyk, gerk ir linksminkis” - toks epikūrininkų, rajūnų ir turtuolių lozungas.
Ši filosofinė mokykla turi daugybę pasekėjų, ir jų skaičius su kiekviena diena vis auga.
Tai asūrų ir rakšasų (demonų) idealas. Toks idealas veda žmogų į niūrią vargo ir kančių kralystę.
Palaimintas yra tas žmogus, kuris sutaurina savo mintis, siekia idealo ir iš visų jėgų stengiasi gyventi, atitikdamas idealą, nes jis greitai pasieks Dievo sąmonę.
[JUSTIFY]Iš Svamio Sivanandos knygos “JOGA IR MINTIES JĖGA”[/JUSTIFY]