Rate Thread
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
K. Kastanedos interviu žurnalui "Uno Mismo"
#1
KELIONĖ Į NEŽINOMYBĘ

Interviu su Carlos Castaneda žurnalui Uno Mismo (Čilė ir Argentina), 1997 vasaris. Užrašė Daniel Trujillo Rivas.



Klausimas: Mr. Castaneda, daugelį metų jūs laikėtės absoliutaus anonimiškumo. Kas paskatino pakeisti šią nuostatą ir viešai kalbėti apie mokymą, kurį jūs ir jūsų kompanionai gavote iš nagualio Chuano Matuso?

Atsakymas: Tai, kas privertė mus skleisti don Chuano Matuso idėjas, yra siekis atidengti uždangą nuo to, ko jis mus mokė. Mums nebuvo galima to daugiau atidėlioti. Jo kiti trys studentai ir aš priėjome vieningos išvados, kad pasaulis, su kuriuo Don Chuanas Matusas mus supažindino, gali būti prieinamas visų žmonių suvokimui. Mes pasitarėme, kokį tolesnį kelią turėtume pasrinkti. Išlikti anonimiškiems, kaip siūlė don Chuanas? Šis būdas buvo nepriimtinas. Kitas kelias buvo skleisti don Chuano idėjas: daugybę kartų pavojingesnis ir varginantis pasirinkimas, bet vienintelis, mes tikime, vertas to kilnumo, kurio pripildytas visas jo mokymas.

K: Laikantis to, ką jūs sakėte apie kario veiksmų nepriekaištingumą, ir kuo mes sekėme paskutinius tris dešimtmečius, ar galime laukti, kad ši viešoji fazė tęsis ilgiau? Iki kada?

A: Mes negalime nustatyti nuolatinių kriterijų. Mes gyvename pagal Don Chuano pasiūlytas nuostatas, ir niekada nuo jų nenukrypstame. Don Chuanas Matusas parodė sunkiai pasiekiamą pavyzdį žmogaus, kuris gyveno pagal tai, ką skelbė. Aš tą pavyzdį vadinu sunkiai pasiekiamu dėl to, kad sunkiausia būti vientisu [savo nuostatose ir veiksmuose] ir tuo pat metu pakankamai lanksčiu bet kokioje sitacijoje. Tai buvo Don Chuano gyvenimo kelias. Šias nuostatas žmogus tegali stengtis teisingai įgyvendinti. Žmogus nėra šio kosminio šachmatų žaidimo žaidėju, o tik figūrėlė ant šachmatų lentos. Viską nusprendžia sąmoninga beasmenė (nesubjektyvi) energija, kurią magai vadina "intent" arba Dvasia.>

K: Kiek galiu suprasti, ortodoksiškoji antropologija, kaip ir vadinamieji prieškolumbinės Amerikos kultūros palikimo puoselėtojai abejoja jūsų darbo patikimumu. Manymas, jog jūsų darbai yra tik jūsų literatūrinio talento produktas, kuris, tarp kitko, išskirtinis, tebegyvuoja iki šiandien. Yra taip pat ir kitų sluoksnių, kaltinančių jus dvilypumu, nes, atrodo, jūsų gyvenimo būdas ir veikla prieštarauja tam, ko dauguma tikisi iš šamano. Kaip jūs galėtumėte išsklaidyti šias abejones?

A: Vakarų žmogaus pažinimo (cognitive) sistema verčia mus remtis išankstinėmis idėjomis. Mes savo sprendimus pagrindžiame tuo kas visada yra "a priori", pavyzdžiui, kad ir nuspręsdami kas yra ortodoksiška. Kas yra ortodoksinė antropologija? Ar tai dalykas, kuris dėstomas universiteto auditorijoje? Kas tai yra šamano elgesys? Dėvėti plunksnas ant galvos ir šokti dvasioms? Per trisdešimtį metų žmonės priekaištavo Carlos Castanedai, jog jo sukurtas veikėjas yra tik literatūrinis personažas, nes tai ką aš jiems atskleidžiu, nesutampa su antropologiniais "a priori", įtvirtintomis auditorijose ir antropologiniuose tyrimuose idėjomis. Taigi tai, ką man atskleidė Don Chuanas, yra totalaus veiksmo reikalaujanti situacija, o tokiomis aplinkybėmis, beveik nėra galimybės išankstinėms nuostatoms. Man niekada nepavyko galutinai nuspręsti, kas yra šamanizmas, nes, kad tą padaryti, reikia būti aktyviu to pasaulio dalyviu. Socialinės sferos tyrinėtojui, tarkim, sociologui, yra labai paprasta padaryti sociologines išvadas apie bet kokį dalyką, susijusį su vakarietiškuoju pasauliu, nes jis pats yra aktyvus šito pasaulio dalyvis. Bet kaip gali antropologas, praleidęs daugiausia pora metų kitų kultūrų studijoms, gali padaryti patikimas išvadas apie jas? Tam reikia viso gyvenimo, kad taptum sąmoningu vienos ar kitos kultūros nariu. Daugiau nei 30 metų aš stengiausi pažinti senosios Meksikos šamanų pasaulį, ir, nuoširdžiai tariant, nemanau, jog esu tapęs to pasaulio nariu, ir galėčiau daryti išvadas, ar netgi jas skleisti. Aš kalbėjausi su skirtingų disciplinų atstovais, ir visuomet atrodo, kad jie supranta ir sutinka su mano prielaidomis, bet apsisukę jie pamiršta viską, su kuo sutiko ir toliau laikosi "ortodoksinių" akademinių principų, visai nesirūpindami, kad savo išvadose jie gali padaryti absurdiškų klaidų. Mūsų pažinimo sistema yra pernelyg hermetiška.

K: Ko siekiate, neleisdamas savęs fotografuoti, įrašyti jūsų balsą ar išviešinti jūsų biografinius duomenis? Ar tai gali paveikti tai, ką esate pasiekęs savo dvasinėje veikloje, jei taip, kokiu būdu? Ar nemanote, jog būtų naudinga kai kuriems ištikimiems tiesoms ieškotojams žinoti, kas iš tikro esate, tuo įsitikinant, kad tikrai galima sekti keliu, kurį skelbiate?

A: Dėl fotografijų ir asmeninių duomenų - aš ir kiti trys Don Chuano mokiniai laikomės jo nuorodų. Tokiam šamanui kaip Don Chuanas, asmeniškumo atsisakymo priežastis yra labai paprasta. Yra būtina atsiriboti nuo to, ką jis vadina "asmenine istorija". Atsiriboti nuo savo "aš" yra nepaprastai sunkus ir varginantis dalykas. Šamanai, tokie kaip Don Chuanas, siekė lakumo (fluidity) būsenos, kuriai nereikalingas asmeninis "aš". Jis tikėjo jog fotografijų ir personalinių duomenų nebuvimas žmogų, įeinantį į šį veiksmo pasaulį, veikia pozityviai ir išlaisvinančiai. Mes nuolatos įpratę naudoti fotografijas, įrašus bei biografinius duomenis, kylančius iš asmeninės svarbos idėjos. Don Chuanas sakė, kad geriau nieko nežinoti apie magą; tokiu būdu pamatomas ne asmuo, o pati idėja, kurią galima patirti. Kasdieniam pasaulyje yra viskas atvirkščiai,- mes susitinkame su žmonėmis kurie turi daugybę psichologinių problemų, o ne idėjų,- žmonėmis, sklidinai pripildytais savo "aš" "aš" "aš".

K: Kaip jūsų sekėjai turėtų suprasti visuomeninę ir komercinę jūsų literatūrinio darbo pusę? Kokie jūsų ryšiai su "Cleargreen Incorporated" ir kitomis kompanijomis ("Laugan Productions", "Toltec Artists")? Turiu galvoje komercinius ryšius.

A: Šiuo požiūriu man buvo reikalingas kažkas, sugebantis padėti pristatyti Don Chuano Matuso idėjas. Cleargreen - tai korporacija, turinti daug bendro su mūsų darbu, kaip ir Laugan Productions ir Toltec Artists. Don Chuano mokymo skleidimas šiuolaikiniame pasaulyje reikalauja tokių komercinių ir meninių priemonių, kurios man individualiai yra nepasiekiamos. Kadangi šios kompanijos suvokia Don Chuano idėjas, C.I., L.P. ir T.A. sugeba surasti priemones atskleisti tai, ką aš noriu pasakyti. Yra tendencijos, kad kompanijos stengiasi dominuoti ir transformuoja jiems pateiktą informaciją, pritaikydamos ją savo ideologijai. Jeigu Cleargreen Inc. ir kitos nebūtų taip nuoširdžiai susidomėjusios Don Chuano idėjomis, viskas ką jisai pasakė būtų transformuota į kažką kito.

K: Yra nemažai žmonių, kurie, vienu ar kitu būdu, "prisikabina" prie jūsų, kad pasiektų visuomenės dėmesio. Kokia jūsų nuomonė apie Victor Sanchez veiksmus, kuris intepretavo ir perorganizavo jūsų mokymus tam, kad išvystytų savo asmeninę teoriją? Apie Ken Eagle Feather tvirtinimą, jog jis buvo Don Chuano pasirinktas būti jo mokiniu, ir kad Don Chuanas grįš vien dėl jo?

A: Iš tikrųjų yra gana daug žmonių, vadinančių save mano arba Don Chuano studentais, žmonių, kurių aš niekada nesu sutikęs, ir, galiu garantuoti, Don Chuanas taip pat. Don Chuanui Matusui rūpėjo išskirtinai jo magų sekos tęstinumas. Ketvertas iš jo mokinių gyvena iki šiol. Kiti išėjo kartu su juo. Don Chuanas nesistengė skleisti savo žinių, jis perduodavo jas savo mokiniams, kad pratęstų magų liniją. Negalėdami pratęsti Don Chuano linijos keturi jo mokiniai buvo priversti skleisti jo idėjas. Mokytojo, perteikiančio žinias, koncepcija priklauso mūsų kognityvinei sistemai, tačiau ji yra nereikšminga senosios Meksikos kognityvinėje sistemoje. Mokymas jiems buvo absurdišku dalyku. Visiškai kas kita buvo perduoti žinias tiems, kurie ruošiasi pratęsti magų liniją. Faktas, kad nemažai individų siekia panaudoti mano arba Don Chuano vardą, yra tik manevras stengiantis be pastangų įgyti populiarumą.

K: Apsvarstykime žodžio "dvasingumas" reikšmę,- tai sąmonės būsena, kurioje žmogus sugeba visiškai kontroliuoti savo, kaip rūšies, potencialą; kažkas pasiekiamo peržiangiant paprastą gyvūnišką būvį per įtemptą psichinę, moralinę ir intelektinę treniruotę. Ar sutinkate su šiuo apibrėžimu? Kaip Don Chuano pasaulis integruotas į šį kontekstą?

A: Don Chuanui Matusui, pragmatiškam ir ypatingai blaivaus mąstymo magui, "dvasingumo" sąvoka yra tuščias idealas, atrodantis mums nuostabiu, nes yra apipintas literatūriniais konceptais ir poetine išraiška, bet kuris niekada neišeina už tokių ribų. Magai, kaip Don Chuanas, yra visiškai praktiški. Jiems egzistuoja tik grobuoniška visata, kurioje protas ir žinojimas yra tiktai gyvenimo ir mirties iššūkio pasekmė. Jis suvokė save, kaip klajojantį begalybėje, ir sakė, kad norint peržengti nežinomybės ribą, kaip tai daro magas, žmogui reikalingas neribotas pragmatizmas, blaivumas bei ištvermė. Šiame kontekste Don Chuanas manė, kad "dvasingumas" paprasčiausiai yra apibrėžimas kažko, ko neįmanoma pasiekti kasdieniniame pasaulyje, ir tai nėra tikras veikimo būdas.

K: Esate pabrėžęs, kad jūsų literatūrinė veikla, kaip ir Taishos Abelar ir Florindos Donner-Grau, yra Don Chuano nurodymų rezultatas. Kokia to esmė?

A: Postūmį rašyti šias knygas davė Don Chuanas. Jis teigė, jog net tas, kuris nėra rašytojas, vis tiek gali rašyti, tačiau rašymas iš literatūrinio veiksmo pavirsta maginiu veiksmu. Tai, kas apsprendžia knygos turinį ir vystymą, nėra rašytojo mintis, o jėga, kurią šamanai laiko universalia, ir vadina intent. Tas intent apsprendžia, ar šamano sukurtas produktas bus literatūrinės, ar kokios kitos formos. Pagal Don Chuaną, šamanizmo praktikuotojas privalo skrupulingai rinkti visą įmanomą informaciją, kuri gali būti surišta su jų domėjimosi sritimis. Šamanistinis aktas reiškia atmetimą bet kokio suinteresuotumo manipuliuoti, pakreipti kokia nors linkme gaunamą informacijos srautą. Don Chuanas sakydavo: "Tas, kas apsprendžia idėjas, trykštančias iš informacijos šaltinio, nėra šamanas, tai intent. Šamanas tėra tik nepriekaištingas laidininkas". Don Chuanui literatūra buvo šamanistinis iššūkis, ne literatūrinis darbas.

K: Jei leisite taip teigti, Jūsų darbai išreiškia idėjas, artimas Rytų filosofiniams mokymams, bet prieštarauja tam, kas bendrai žinoma apie Meksikos čiabuvių kultūrą. Kokie panašumai ir skirtumai tarp jų abiejų?

A: Neturiu jokio supratimo, neišstudijavau nei vieno iš jų. Mano darbas yra fenomenologinis pasulio, su kuriuo mane supažindino Don Chuanas, aprašymas. Iš fenomenologijos, kaip filosofinio metodo taško, neįmanoma daryti kokius nors teiginius, surištus su analizuojamu fenomenu. Don Chuano Matuso pasaulis toks platus, paslaptingas ir prieštaringas, kad nėra tinkamas linijinės ekspozicijos naudojimui. Daugiausia, ką galima padaryti, tai bandyti aprašyti tai, ir jau vien tai reikalauja didžiulių pastangų.

K: Turint galvoje, kad Don Chuano mokymai tapo okultinės literatūros dalimi, kokia jūsų nuomonė apie kitus mokymus šioje kategorijoje, pavyzdžiui masonų filosofiją, rosikrucianizmą, hermetizmą ir tokias disciplinas kaip kabala, taro ir astrologija, lyginant su nagualizmu? Ar esate turėjęs kokių nors kontaktų su jomis ar jų sekėjais?

A: Vėlgi, neturiu mažiausio supratimo apie šias doktrinas, ar jų požiūrius ir objektus. Don Chuanas supažindino mus su kelionės į nežinomybę problema, ir tai pareikalauja visų įmanomų mūsų pastangų.

K: Ar kai kurie jūsų darbų konceptai, kaip surinkimo taškas, energetiniai pluoštai, sudarantys visatą, neorganinių būtybių pasaulis, intent, stalkingas ir sapnavimas, turi ekvivalentų Vakarų tradicijoje? Pavyzdžiui, yra žmonių teigiančių, jog žmogaus kaip šviečiančio kiaušinio matymas yra auros išraiška.

A: Kiek žinoma man, nieko iš to, ką Don Chuanas mus mokė, vakarietiškose žiniose nėra. Kartą, kai dar Don Chuanas buvo čia, aš praleidau ištisus metus ieškodamas guru, mokytojų ir išminčių, norėdamas sužinoti, ar yra pasaulyje kažkas panašaus į tai, ką Don Chuanas sakė ir darė. Mano resursai buvo labai riboti, todėl aš susitikau tik pripažintus meistrus, turinčius milijonus sekėjų, ir, deja, negalėjau rasti jokių bendrumų.

K: Įsigilinant į jūsų literatūrinius darbus, skaitytojai randa skirtingus Carlos Castanedas. Pirmiausia mes matome nekompetetingą studentą vakarietį, pastoviai suglumusį nuo senųjų indėnų, tokių kaip Don Chuanas ir Don Chenaro, galios (The Teachings Of Don Juan, A Separate Reality, A Journey To Ixtlan, Tales Of Power, ir The Second Ring Of Power). Vėliau randame mokinį, patyrusį šamanizme (The Eagle's Gift, The Fire from Within, The Power of Silence ir, iš dalies, The Art Of Dreaming). Jeigu sutinkate su šiuo teiginiu, kada ir kaip jūs nustojote būti vienu, ir tapote kitu?

A: Aš nesuvokiu savęs kaip šamano, mokytojo ar patyrusio mokinio šamanizme; nesuvokiu savęs ir kaip antropologo ar mokslininko Vakarų pasaulyje. Mano teiginiai - tai aprašymas fenomeno, kurio neįmanoma suprasti vakarietiškų žinių linijiškumo sąlygomis. Niekada negalėčiau paaiškinti, ko Don Chuanas mane mokė, priežastingumo ryšių terminais. Niekada negalėjai numatyti, ką jis pasakys, ar kas atsitiks. Tokioje situacijoje perėjimas iš vieno būvio į kitą yra subjektyvus ir nenumatomas, nėra meditacijos ar išminties padarinys.

K: Kiekvienas gali rasti epizodų jūsų knygose, kurie tikrai neįtikėtini vakarietiškam protui. Kaip gali kažkas, neinicijuotas, įsitikinti, jog visos tos "atskiros realybės" yra tikros, kaip jūs skelbiate?

A: Tai gali būti lengvai patikrinta atiduodant tam visą savo kūną, o ne vien intelektą. Niekas negali patekti į Don Chuano pasaulį intelektualiai, kaip diletantas ieškantis greitų žinių. Taip pat tame pasaulyje niekas negali būti absoliučiai patikrinta. Vienintelis dalykas, kurį galime padaryti, įeiti į padidinto sąmoningumo būvį, kas leis mums daug giliau patirti pasaulį aplink mus. Kitaip sakant, Don Chuano magijos tikslas yra sulaužyti istoriško ir kasdienio suvokimo ribas, kas leistų patirti nežinomybę. Štai kodėl jis vadino save keliaujantis begalybėje. Jis teigė, kad begalybė yrs už kasdienio pažinimo parametrų. Sulaužyti juos buvo jo gyvenimo tikslas. Kadangi jis buvo ekstraordinarus magas, jis įkvėpė tą patį troškimą ir mums. Jis privertė mus peržengti intelekto ribas ir siekti išsilaisvinimo iš istoriško suvokimo.

K: Jūs skelbiate, kad esminė žmogiškų būtybių charakteristika yra būti "energijos suvokėjais". Nurodote fiksacijos taško (assemblage point) judėjimą, kaip sąlygą suvokti energiją tiesiogiai. Kuo tai gali būti naudinga 21 amžiaus žmogui? Kaip anksčiau apibrėžtų tikslų pasiekimas gali padėti jo dvasiniam tobulėjimui.

A: Šamanai kaip Don Chuanas skelbia, jog visos žmogiškos būtybės turi galimybę matyti energiją tiesiogiai, kaip ji srūva visatoje. Jie tiki, kad fiksacijos taškas, kaip jie jį vadina, yra taškas, egzistuojantis žmogaus energijos sferoje. Kitaip sakant, kai magas suvokia žmogų kaip energiją tokią, kokia ji yra, jis mato šviečiantį kamuolį. Šiame kamuolyje magas gali matyti didesnio švytėjimo tašką, esantį mentikaulių aukštyje, maždaug per ištiestą ranką už nugaros. Šamanai laikosi nuomonės, kad sąmonė koncentruojasi šiame taške; kad energija tekanti visatoje čia yra transformuojama į jutiminius duomenis, kurie vėliau interpretuojami, duodant mums kasdienio pasaulio vaizdą kaip rezultatą. Šamanai teigia, kad mes esame išmokyti tam tikru būdu suvokti ir interpretuoti. Pragmatinė energijos, kokia ji teka visatoje, tiesioginio suvokimo vertė yra vienoda tiek 21 amžiaus, tiek ir 1 amžiaus žmogui. Tai leidžia praplėsti suvokimo ribas. Don Chuanas sakė, kad tiesiogiai matyti visatos tvarkos ir chaoso stebuklą būtų kažkas nepaprasto.

K: Pastaruoju metu jūs pristatėte fizinę discipliną, vadinamą Tensegrity. Ar galite paaiškinti, kas tai yra? Koks jos tikslas? Kokią dvasinę naudą gali gauti žmogus, praktikuojantis ją?

A: Sutinkamai su Don Chuano mokymu, šamanai, gyvenę senojoje Meksikoje, atrado serijas judesių, kurie, kūnui atiekant juos, suteikia tokių fizinių ir mentalinių jėgų, kad nusprendė pavadinti juos magiškais pasais. Don Chuanas pasakojo, kad šių magiškųjų pasų dėka, senieji magai pasiekdavo aukštesnį sąmonės lygmenį, kuris leido atlikti nenusakomus suvokimo žygius. Per kartas maginių pasų buvo mokomi tik šamanų mokiniai. Judesiai buvo apgaubti didžiuliu slaptumu ir sudėtingais ritualais. Tuo būdu jų mokėsi Don Chuanas, taip jų mokė ir savo keturis mokinius. Mūsų pastangos buvo išplėsti šiuos mokymus, kad jie taptų prieinami kiekvienam norinčiam praktikuoti. Pavadinome juos Tensegrity, ir transformavome juos iš specifinių, skirtų konkrečiam Don Chuano mokiniui, į bendrus judesius, tinkamus kiekvienam. Tensegrity praktikavimas, individualiai ar grupėse, teikia sveikatą, jaunumą ir bendrą gerbūvį. Don Chuanas sakė, kad magiškų pasų praktikavimas padeda akumuliuoti energiją, būtiną sąmoningumo pakėlimui ir suvokimo parametrų išplėtimui.

K: Neskaitant trijų jūsų bendrų, jūsų seminarus lankantys žmonės sutinka kitus žmones, kaip Chacmools, the Energy Trackers, the Elements, the Blue Scout... Kas jie tokie? Ar jie dalis naujosios kartos jūsų vadovaujamų magų? Tokiu atveju, kaip galima tapti šios mokinių grupės nariu?

A: Kiekvienas šių asmenų yra būtybės, kurių Chuanas Matusas, kaip savo linijos vadovas, liepė mums laukti. Jis nusakė kiekvieno jų pasirodymą, kaip dalį visos vizijos. Kadangi Don Chuano magų linija negali tęstis, dėl jo mokinių energetinės konfigūracijos, jų misija buvo transformuota iš tęsimo, į klano uždarymą, ir jei įmanoma, auksine spyna. Nėra galimybių pakeisti šias instrukcijas. Mes negalime ieškoti nei mokinių, nei aktyvių Don Chuano vizijos narių. Vienintelis dalykas, ką galime atlikti, tai tik paklusti intent planams. Faktas, kad pavydžiai daugybę kartų saugomi maginiai pasai dabar yra prieinami, rodo, jog netiesiogiai kiekvienas tikrai gali tapti šios naujos vizijos dalimi per Tensegrity praktiką ir sekdamas kario kelio nuostatų.

K: Readers of Infinity jūs panaudojot terminą "navigating" apibrėžti ką daro magai. Ar jūs ketinate pakelti bures ir pradėti galutinę kelionę netrukus? Ar toltekų karių, žinių saugotojų, tąsa nutrūks kartu su jumis?

A: Taip, tai tiesa, Don Chuano linija baigiasi su mumis.

K: Klausimas, kurio dažnai klausiu savęs: ar kario kelias apima dvasinę praktiką poroms, kaip kitos disciplinos?

A: Kario kelias apima viską ir visus. Gali būti visa šeima nepriekaištingi kariai. Sunkumas yra dėl to, kad individualūs ryšiai paremti emocine investicija, ir tą momentą, kai praktikuojantis iš tiesų ima praktikuoti tai, ką mokosi, ryšiai suyra. Kasdieniame pasaulyje emocinės investicijos nėra tikrai egzaminuojamos, ir mes gyvename visą gyvenimą laukdami atpildo. Don Chuanas sakė, kad aš buvau užkietėjęs investuotojas, ir kad mano gyvenimo būdas gali būti apibrėžtas paprastai: "aš duodu tik tai, ką kiti duoda man".

K: Kokias aspiracijas turėtų turėti norintys užsiimti dvasine praktika pagal žinias, išdėstytas jūsų knygose? Ką rekomenduotumėte žmonėms, kurie nori praktikuoti Don Chuano mokymą savarankiškai?

A: Nėra apribojimo, ką gali pasiekti individualiai praktikuojantis, jei jo ketinimas (intent) yra nepriekaištingas ketinimas. Don Chuano mokymas nėra dvasinis. Aš tai kartoju, nes klausimas iškyla vėl ir vėl. Dvasingumo idėja netelpa į geležinę kario discipliną. Magui, kaip Don Chuanas, svarbiausias dalykas yra pragmatizmo idėja. Kai jį sutikau, tikėjau, jog esu praktiškas žmogus, socialinių mokslų atstovas, pilnas objektyvumo ir pragmatizmo. Jis sugriovė mano pretenzijas parodydamas, kad, kaip tikras Vakarų žmogus, nebuvau nei pragmatiškas, nei dvasingas. Supratau tik kartojęs žodį "dvasingumas", kaip kontrastą kasdienio gyvenimo merkantiliškajam aspektui. Norėjau pabėgti nuo kasdienio gyvenimo merkantilizmo ir aistrų, ko padarymą vadinau dvasingumu. Supratau, kad Don Chuanas buvo teisus, reikalaudamas apsispręsti; apsibrėžti, kaip aš suprantu dvasingumą. Aš nežinojau, apie ką kalbu. Ką aš sakau, gali skambėti įžūliai, bet nėra kito būdo tai pasakyti. Šamanai siekia padidinti sąmoningumą, t.y. galėti patirti visa įmanoma žmogui percepcija; tai reikalauja milžiniško darbo ir nepalenkiamo tikslo, kurio negali pakeisti Vakarų pasaulio dvasingumas.

K: Ar yra kas nors, ką norėtumėtė pasakyti Pietų Amerikos žmonėms, ypač čiliečiams? Ar norėtumėte dar ką nors pridurti prie savo atsakymų?

A: Neturiu nieko pridurti. Visos žmogiškos būtybės yra tame pačiame lygyje. Mano mokymosi pas Don Chuaną pradžioje, jis bandė man parodyti, kokia vienoda yra žmonių situacija. Aš kaip pietų amerikietis, buvau labai įsitraukęs intelektualiai į socialinės reformos idėją. Vieną dieną paklausiau Don Chuano, ką maniau esant fataliniu klausimu: kaip gali išlikti ramus dėl siaubingos tavo gentainių, jaki indėnų iš Sonoros, situacijos? Aš žinojau, kad nemažas procentas jakių populiacijos kentėjo nuo tuberkuliozės, ir kad, dėl jų ekonominės būklės, jie negalėjo būti gydomi. "Taip", pasakė Don Chuanas, "tai labai liūdna, bet, matai, tavo situacija taip pat labai liūdna, ir jeigu manai, jog tavo sąlygos geresnės nei jaki indėnų, tu klysti. Bendrai imant, žmogaus situacija yra baisioje chaoso būklėje. Niekam nėra geriau nei kitiems. Mes visi esame būtybės, kurios mirs, ir, kol to neįsisąmoninsime, nėra jokio vaisto mums". Tai yra kitas šamaniškojo pragmatizmo aspektas: suvokti, jog esame būtybės, kurios mirs. Jie sako, kad kai tai padarome, viskas įgauna transcendentinę vertę.
Reply


Messages In This Thread
RE: K. Kastanedos interviu žurnalui "Uno Mismo" - by Linas - 01-12-2024, 07:27 PM

Forum Jump:


Recently Browsing 1 Guest(s)